Kinderdagverblijf Skippy

Skippy

Fijne en professionele opvang

Kinderdagverblijf Skippy heeft vier groepen hele dagopvang. Er zijn twee babygroepen (0-2 jaar) en twee peutergroepen (2-4 jaar). Deze groepen, zgn horizontale groepen, zijn ingedeeld op leeftijd. Onderzoek wijst uit dat kinderen in aparte baby- en peutergroepen hoger scoren op betrokkenheid en welbevinden. In horizontale groepen richten kinderen zich meer tot elkaar en praten, spelen en verkennen zij meer samen.

Pedagogisch medewerkers kunnen qua dagritme en begeleiding meer aansluiten bij behoeftes en interesses van de leeftijdsgroep waarmee ze werken. Groepsinrichting kan beter aangepast worden zodat bijvoorbeeld de allerjongsten zich meer geborgen voelen en rust, hygiëne en veiligheid beter gegarandeerd worden. Terwijl de groepen voor de peuters juist meer uitdagend ingericht zijn met veel ruimte om lekker te bewegen. Per groep hanteren we een maximum aan kinderen die één dag komen om zo de diversiteit van de groep en de werkdruk voor de medewerkers te beperken.

Peutergym

Voldoende bewegen zorgt voor een goede conditie en het is goed voor de sociale ontwikkeling. SKK besteedt veel aandacht aan bewegen en biedt peutergym aan voor de peutergroepen. Onze sportleraar biedt deze bewegingslesjes samen met de vaste medewerker 1 a 2 keer per week aan!

Tuin en dakterras

Op de eerste verdieping hebben de babygroepen ieder twee slaapkamers en is er een aangrenzend dakterras. Op de begane grond beschikken de peutergroepen ieder over een verhoogd speelhuisje en is er directe toegang tot de avontuurlijke tuin. De groene, grote tuin heeft een moestuin en voldoende speelmogelijkheden.

Midden in Kralingen

Kinderdagverblijf Skippy is gelegen aan de Vredehofweg in het hart van Kralingen, midden tussen de (basis)scholen en dichtbij het Kralingse bos hetgeen zich goed leent voor leuke uitstapjes. Het is een kleinschalig kinderdagverblijf, gehuisvest in een uniek, historisch pand.

kinderopvang kralingen

Warme maaltijd

Kinderdagverblijf Skippy biedt dagelijks een warme maaltijd aan voor de ouders die dit willen voor hun kind. Ouders kunnen kiezen tussen een warme maaltijd of een broodmaaltijd. Met een warme maaltijd weet u als ouder zeker dat uw kind alle voedingsstoffen binnenkrijgt die het nodig heeft én verloopt de avondspits net wat rustiger.

Mirjam Bloem

Locatiemanager
ma/di/wo/do

Kinderdagverblijf Skippy is het hele jaar, met uitzondering van de nationale feestdagen, geopend.

De standaard openingstijden vanaf 2023 zijn van 8.00 tot 18.00. Indien gewenst kunt u ook verlengde opvang afnemen, hieronder de diverse mogelijkheden:

Vanaf 2023

Pakketnaam

8.00 – 18.00 uur

BASIS

7.30 – 18.00 uur

VROEG

8.00 – 18.30 uur

LAAT

7.30 – 18.30 uur

MAX

Kinderdagverblijf Skippy is in 2022 op de volgende dagen gesloten:
2e paasdag: maandag 18 april 2022
Koningsdag: woensdag 27 april 2022
Hemelvaartsdag: donderdag 26 mei 2022
2e pinksterdag: maandag 6 juni 2022
Beleidsdag: vrijdag 14 oktober 2022
Sinterklaas: maandag 5 december 2022, alle locaties sluiten om 16 uur
2e kerstdag: maandag 26 december

Op vrijdag 14 oktober zijn alle locaties van SKK gesloten ivm onze jaarlijkse beleidsdag

Bij onze kinderdagverblijven kan een pakket van 10 uur per dag afgenomen worden. Veel andere organisaties bieden alleen pakketten van meer dan 10 uur per dag aan terwijl ouders hier geen gebruik van maken. Wij bieden ouders de keuze om 10 uur per dag af te nemen of een uitgebreider pakket, zo betaalt u alleen wat u nodig heeft.

Het uurtarief bij Kinderdagverblijf Skippy bedraagt in 2022 €9,05. Tarieven zijn inclusief luiers en broodmaaltijd. Het uurtarief voor de pakketten inclusief een warme maaltijd bedragen voor 2022 €9,30.

Tarieven
Klik hier voor een volledig overzicht van prijzen en pakketten voor de hele dagopvang voor 2022.

Kinderopvangtoeslag
Via www.toeslagen.nl kunt u de kinderopvangtoeslag van de belastingdienst aanvragen, hiervoor dient u ook het LRK nummer 961976287 van Kinderdagverblijf Skippy in te vullen.

Hulp nodig?
Heeft u hulp nodig bij het aanvragen van de kinderopvangtoeslag, maakt u dan een afspraak met Natasja Knappert 010 2409424.

Floddertje | 0 - 2 jaar

Pippeloentje | 0 - 2 jaar

Abeltje | 2 - 4 jaar

Otje | 2 - 4 jaar

Komen jullie langs voor een kennismaking?