5 redenen waarom Montessori Peutergroep Kralingen een goed idee is!

Bij het zoeken naar een leuke speelplek of vriendelijke en professionele opvang voor je kind, is het altijd zoeken naar wat het beste bij jouw schema en vooral bij je kind past. Wil je bijvoorbeeld geen gebruik maken van hele dagopvang en vind je het belangrijk dat je kind leert door het zelf te doen? Dan is Montesorri Peuteropvang bij Kinderopvang Kralingen een goede optie!

Een vaste groep met bekende gezichten

Bij de Montessori Peutergroep Kralingen komen alle peuters in een vaste groep met vaste medewerkers naar de opvang. Dit gaat om drie ochtenden per week; op maandag, dinsdag en donderdag van 8 tot 13 uur. De kinderen kennen elkaar, ’s morgens repeteren we de namen in de kring en kijken we of iedereen er is. Omdat ook de medewerkers vaste gezichten zijn, ervaren de kinderen de groep als een fijne, sociale omgeving. Daar groeien ze van, op veel verschillende gebieden.

Spelenderwijs voorbereiden op de basisschool

Door de vaste groep kinderen is het net een schoolklas, maar dan kleiner. In de Montessori Peutergroep zitten maximaal 16 kinderen. Er worden veel ontwikkelingsgerichte activiteiten gedaan en kinderen krijgen de ruimte om nieuwe dingen te ontdekken. Ze leren vooral ook samenwerken en samen spelen, maar ook om rekening te houden met elkaar. Heel fijn voor als ze straks naar school gaan. Een echte hit is trouwens de peutergym, lekker bewegen met elkaar.

Unieke buitenplek

De Montessori Peutergroep Kralingen maakt gebruik van een heerlijke ruimte. De binnenruimte is in een lichte, houten blokhut. De buitenruimte is het terrein van Speeltuin Kralingen. Een oase van rust en groen midden in de stad. Veilig omsloten door een hek en met speeltoestellen en een zandbak waar de kinderen onder begeleiding naar hartenlust gebruik van kunnen maken. En soms maken we een wandeling of doen we een ontdekkingstocht in het aangrenzende Arboretum Trompenburg, een unieke bomentuin.

Leer mij het zelf te doen

‘Leer mij het zelf te doen’ aldus Maria Montessori. Dit is een belangrijk uitgangspunt bij de Montessori Peutergroep Kralingen. Met materialen die helemaal passen bij deze visie, ontwikkelen de peuters hun vaardigheden op een manier en tempo die bij hen past. En heb je wensen om je peuter straks naar een Montessori basisschool te laten gaan, dan is deze peutergroep de perfecte voorbereiding!

Jouw peuter:
• Leert zelf actief te zijn in een veilige omgeving, die uitdaagt tot ontdekken
• Krijgt de kans de eigen talenten en interesses te ontwikkelen
• Leert keuzes maken en plannen
• Heeft en houdt plezier in leren, alleen en samen met anderen.
• Krijgt 1 op 1 begeleiding die is afgestemd op wat het kind kan en wil.
• Doet positieve leerervaringen op met aantoonbare goede resultaten en goede voorbereiding op de basisschool

Halve dagen

Heb je geen hele dagen opvang nodig maar wil je toch graag dat je peuter zich in een groep ontwikkelt en met andere kinderen speelt? Dan is deze groep perfect. Je geeft je kind de kans zich verder te ontwikkelen op een fijne manier, zonder dat je aan hele dagen opvang vast zit.

Ben je benieuwd hoe het eruit ziet bij de Montessori Peutergroep in Kralingen? Plan dan je rondleiding in! We heten je van harte welkom en beantwoorden met veel plezier je vragen.